英語とクラフト

Craftの利点

Craft (手で製作する)の時間は

リスニングとスピーキングを強化する

絶好のチャンスです!

☆☆☆☆☆

なぜなら

KIDSは、手先を使っている時に

脳の働きが活発になっています!

KIDSは楽しい時には

脳が喜び、アドレナリンが出て

学習効果がぐんと上がります!

また、

TPR(Total Physical Response) の要素も満たしているからです

 

※ TPR(Total Physical Response) 

これは、全身反応教授法と言って

からだの動きを通してリスニング能力を発達させます

きっこ英会話(きっこイングリッシュスクール)では

TPRをたくさん、取り入れた効果的なレッスンを行っています

 

IMG_4019

During craft/activity time, there are a lot of school things to remember so kids tend to forget the difficult ones. I bet moms and dads know these things already so please use the English names as much as possible especially when at home. 

クラフトやアクティビティの時間、

私たちはたくさんの英語を使っていますが、

忘れやすい単語があります。

 

クラフト中には

子どもたちは

同じフレーズや単語を

頻回に言います!

これが一番の効果です。

 

 

何度も言っていると

自然に覚えて

スラスラと

言えるようになります!

 

できる限り、

ママ、パパもお家で英語を使って、

子どもたちが英語を

忘れないようにしてあげてくださいね。

 

クラフトで使うフレーズや単語

☆☆☆☆☆

Scissors (はさみ)

scissors-clip-art-scissors-clip-art-5

It can be pronounced as /see-zerz/. This is very important when doing craft so remind the kids to repeat it with you rather than saying it in Japanese.

発音に気を付けて、

何度も子どもたちに言ってもらいましょう。

☆☆☆☆☆

Glue(ボンド)

14046262

This has a different name in Japanese but in English we say, “glue” /gloo/.

これは、日本でいうボンド。

英語では、glue” /gloo/です。

☆☆☆☆☆

そしてこちらは、

Paste (のり)

DSC_0165

“Let’s stick them together with paste.  ”

”のりで、貼り合わせましょう”

“Teacher Rin ,the paste has gone hard! ”

” Rin 先生、のりが固まっちゃった!”なんて使い方をします。

“paste ” /peist/.

☆☆☆☆☆

Colored pens

HTB1x.OOOXXXXXalXXXXq6xXFXXXH

Kids usually just say the color that they want but it’s better if they could say “Can I have a blue colored pen, please?”

子どもたちはよく、”ブループリーズ”といいますが、なるべく、”ブルーのペンをください”と言ってもらいましょう。

クラフト時間:先生とのコミュニケーション

The season is changing(昨年の様子)

季節は夏から秋に変わっていきます。

風も涼しく、太陽は涼しげになっています

バイリンガルたまご、ひよこクラスでは

私たちはは夏を思い出して、お日さまを作りました

お日さまの色は何? 形は? お日さまはどんな顔をしていたっけ?

★★★

“What shape is this?” ここはどんな形だった?

“It’s circle” or “It’s triangle” まるだよ、さんかくだよ

“What color is this triangle?” このさんかくは何色かな?

“It’s yellow” or “It’s orange” 黄色とオレンジだよ

★★★

みんなで、お日さまのことを話しながら、作りました。

それぞれ、独創的なお日さまが出来ました!

 

 

Hello everyone! Temperature has dropped this week and the winds are cooler. Clearly, we are going into season transition from Summer to Fall.

 

But before the season ends, the kids in Kikko English School did a special arts and crafts for the summer – cool Mister Sun! In the process, they were asked to identify the shapes and colors used and their creativity were showed through the final output of their works. Usual conversations starts with me asking “What shape is this?” (pointing to the paper plate or the colored paper to be used) and they would answer enthusiastically “It’s circle” or “It’s triangle”. And I would then proceed to “What color is this triangle?” and they would respond either “It’s yellow” or “It’s orange”. Aside from this, I would also encourage the kids to ask whatever they need or want using simple English phrases like “Glue please” , “May I borrow red colored pen please” or “Can I have a yellow triangle please”. Doing all this together makes it fun as well as educational for the kids. 

 

Stay tuned everyone because the next arts and crafts we are going to do is for Fall!

 

 

 

Making Nemo? (昨年のAugust- Craft)

 G’day mate! (This is a common greeting in Australia.)

Now, we are in the typhoon season. Better prepare your umbrellas and raincoats to avoid getting wet.

But even with the weather like this, many of our students still come and study. Maybe they miss being around their classmates or perhaps, their teachers? 🙂

Let me introduce to you our latest craft.

photo-8-24-16-3-36-26-pm

そうです!ニモと、彼の友だちを紙皿で作ります。映画の”ファインディング・ニモ”、アメリカのアニメーション映画でお馴染みですね。

Yes, that’s Nemo and his other friend. 

If you’re not familiar, Nemo is a famous character from a Pixar movie entitled “Finding Nemo”. It’s famous among kids, teenagers and even adults.

That is why the kids where so delighted to make their very own version of it. We made use of the extra paints from our summer school event and some paper plates.

Beforehand, parents where instructed to have their kids bring their own smock.

photo-9-9-16-9-53-29-pm

見て!すごいでしょう?”これ何色?” ”どんな海の動物たちを作ってる?” ”そこ、気をつけて切ってね” ”その色をちょうだい” など英語で先生が聞きながら、進めていきます。最初のうちは、先生が何を言っているかが、全然わからないのだけど、みんな、そのうちにわかるようになるから、焦らなくても大丈夫です!

 

Look at that! Is not it great?

The kids really enjoyed making it. This activity also let us reinforce their knowledge about simple action words, colors and the like.

“What color is this?” , “What kind of sea animal are you making?” , “Cut the parts carefully.” , “Please pass the color …” , Are just some of the questions and phrases that we used.

Even if some of them can not really speak well, but the mere thought that they tried to understand and respond to what you say is already an achievement.

 

To see them learn And enjoy is a teacher’s joy as well 🙂 

So, let’s continue doing this. Shall we?

 

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

気に入ったらシェアしてね!

コメントを残す

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください